-
Bra att veta:
 
Bokning/ Avboknins regler: 
 Vi tar ingen deposition/förskottsbetalning vid bokningen utan litar på att du som kund respekterar och följer våra boknings regler samt att du som kund även lämnar korrekta person uppgifter så vi kan nå dig vid behov.
 
*Avbokning/ombokning  av tid skall ske senast! kl 11.00 vardagen innan det inbokade besöket. 
Utebliven ankomst utan avbokning samt avbokning kort innan den bokade tiden debiteras med hela! behandlings beloppet*
 
Avbokning/Ombokning skall ske till: 011-12 77 77.
under ordinarie öppettider: kl 10.00 och 18.00
 
Vi godkänner inga avbokningar gjorda via sms till vår privata mobil inte heller avbokningar lämnade på telefonsvar strax innan planerat besök.
Vi godkänner inte heller att kunden återkommer senare för en ny tid
ombokning skall ske då nuvarande tiden ändras annars debiteras kunden med fullt behandlings belopp enligt boknings regeln.
 
Varför gäller detta:
 
När DU beställer tid för behandling så gör vi ett muntlig avtal.
DU köparen förbinder dig att komma till oss vid en i förväg överenskommen tid och köpa en behandling. Jag säljaren förbinder mig då att reservera denna tid för dig och inte sälja den till någon annan. Så länge DU inte avbeställer tiden tidigt dagen innan så hinner vi inte sälja den till någon annan.
Därför är du betalningsskyldig om du inte följer bokningsreglerna.
 
Ditt behandlingsbelopp är en del av vår inkomst, löner skall betalas, hyror skall betalas mm. Att driva skönhetsverksamhet är tufft då marginalerna inte är så stora som man kan tro därför är planeringen viktig. När vi säger ja till dig säger vi nej till nån annan. Eftersom du redan bundit/köpt den tiden av oss. Och  eftersom din bokade tid är en del av omsättningen, dvs pengar som kommer in i företaget när vi säljer en behandling, Så drabbar det oss personligen!
-Därför är det inte bara, om du med kort varsel avbokar eller inte dyker upp...
 
Skulle flera göra så, och vi bara ryckte på axlarna och sa jaja eller var "snäll" för den här gången som det oftast låter ja då går vi såsmåningom i konkurs då vi har rullande utgifter men blir utan inkomster. Och det är inte okej.
 
När vi reserverar den till dig säger vi nej till någon annan. Bokar du en tid kostar den tiden. Även om du tycker att du ringer ex nån timme innan så räcker inte det till att nån annan kund skall kunna utnyttja din tid då de flesta arbetar har egna scheman som skall pusslas ihop och kan oftast inte slänga sig över på så kort tid! Därför är det ytterst viktigt att reglerna följs!
 
Självklart kan du få boka en ny tid, men du får ändå betala för den första tiden!
Vi har ett visst antal timmar att sälja varje dag för att går runt och överleva.
Så även om du nu tycker att du kommer på tid nr 2. Så har vi fortfarande minus för den gamla bokade tiden i kassan..
 
(Eftersom vi är populära så har vi ofta nån/några veckors vänte tid och högt tryck så det är inte heller säkert vi kan hitta en ny tid direkt. så då får ni ta det som finns närmast.. Det kan vi inte göra så mkt åt. Ytters viktigt är att du nu kommer på denna annars får du även betala för denna utenblivenhet  och riskerar att ej bli välkommen tillbaka då vi ej kan lita på dina bokningar och riskera få flera oplanerade förlorade inkomster) 
 
Varför skall du betala hela behandlingssumman?
Av den enkla anledningen att den tiden kostar så mycket.
Hade inte du "Köpt/Reserverat" den hade nån annan gjort det nu kunde de inte det pga dig. Och vi förlorar annars den inkomsten pga dig. Därför är man betalningsskyldig för reserverade tider sål änge man ej avbokar/ändrar i tid!
 
Du skulle inte heller acceptera att tvingas vistas på din arbetsplats utan att din arbetsgivare betalar lön till dig... Tror inte heller du skulle bli  så glad om du tog dig tid för att åka till salongen vid din bokade tid och sedan fick meddelande att vi fått annat att göra för det kändes mer viktigt just då, eller att vi  glömde bort tiden, -jaha vad det idag..  osv.. med dessa exempel Tror du nu förstår vad vi syftar på.
 I det läget skulle du talat om att  det inte är ok. då du tagit ledigt från ditt jobb, kanske ordnat barnvakt, hoppat över tvättstuga, möten en resa, eller någonting annat för att kunna komma så blev det inget.. . Det hade inte du tolererat.
 
Så uppmärksamma:
Även vår tid är viktig! Även vi har mkt att göra. Även vi har andra åtaganden.
Även vi vill ej slösa bort vår tid.. När vi bokar en tid med dig säger vi nej till nått annat. Vi lämnar vårt hem eller händelse för att komma till salongen och ta just dig. Det är inte bara så att vi alltid vill hänga där som om vi inte har nått att göra..
Detta är vår arbetsplats. Det är inte kul att bara sitta tomhänt när man hade kunnat göra annat roligare eller viktigare. Kommer inte du som utlovat då förlorar vi inte bara del av vårt levebröd utan även vår egna privata tid där vi hade kunnat göra nått viktigt istället för att bara sitta.
 
Är du osäker på en tid eller dag vänta hellre med bokningen! och ring direkt när du vet att du inte kan..  Vet du att du känner dig krasslig, kanske händer något oplanerat ring och förvarna oss dagen innan på så vis slipper vi båda hamna i en tråkig situation.
 
Självklart kan oförutsedda saker inträffa..
Vi förstår att det kan vara besvärligt att få till det ibland men det är det även för oss. Så för att slippa missförstånd är vi och andra salonger nu hårda med detta.
 
Ingen ifrågasätter detta om du skulle gå till läkare, tandläkare eller andra företag.
Varför skulle då inte vi göra det? Vårat företagande är lika seriöst som andras
Det är tom så att vi drabbas värre en ett stort företag om du ej betalar som planerat..
 
Så ringer du så sent som samma dag blir det stora hål för oss med förlorad inkomst men står fortfarande med personal utgifter som löner för planerad tid som fortfarande måste betalas ut, då de nu är på plats.
Hade vi vetat det  på förmiddagen dagen innan hade det inte varit några problem.  
Då hade vi kunnat planerat annat. Därför är du betalningsskyldig.
 
Bokar man en tid hos oss gäller dessa regler.
Inga konstigheter.
 
 
Betalning:
Vi tar både Kort & kontant. Men helst kort.
Uttags automat finns även inom 300 meter från salongen. 
Om kund ej betalar som avtalat skickas en krav faktura ut via kronofogdemyndigheten. Ev. smitningar från betalning polisanmäls med påföljd.
 
GARANTI:
När du som kund köper/gör ett nytt sett med Bio sculpture gel naglar hos oss, ger vi en veckas garanti förutsatt att skötselråden följs. Obs.Andra lack material en Bio. kan göra så att gelen bubblar sig och ibland till och med släpper helt. Du kanske tänker, försäljnings snack.. men faktum är att olika märken innehåller olika sorters kemisk sammansättning vilket aldrig bör/skall blandas.. Att mixtra med olika märken hur som kan både göra så att dina  konst naglar gulnar, inte håller som planerat men i värsta fall även leda till svåra allergier, besvär. Så snälla följ skötsel råden vilka märken du en använder!
Gör du bio Sculpture naglar håll dig till Bio produkter och lacker.
 
För att behålla dina vackra naglar längre rekommenderar vi att du köper ett kund kitt! eller minimum en Bio sculpture remover samt ett Bio sculpture överlack. läs mer på Bio s. sidan.. Att lägga till lite extra för att köpa hemma produkterna är en god investering då naglarna håller sig fina och hålbarare längre Vilket resulterar till att det går längre tid mellan återbesöken..
 
(Obs! Garantin gäller när du gjort nytt sett naglar! inte på naglar som haft påfyllningar och suttit många veckor och som närmar sig upplösningsläget...)
 
PARKERING:
Parkerings möjligheter kring salongen är mkt goda!
Det finns 2 parkeringshus på Kungsgatan
ett ett är placerat vid skvallertorget och det andra vid försäkringskassan.
Direkt utan för ingången finns dessutom 30 minuters gratis parkering.
samt ordinarie gatuparkeringar.
 
 
 
 
Viktigt! Att tänka på: 
 Om du ex.bokat tid för. påfyllnad av nagel material men sedan ångrar dig och hellre vill göra om naglarna/fransar bör detta meddelas innan då det kan vara tidspress mellan dig och kunden efter, Lika så om du bokat tid förbortagning men sedan tagit bort själv under den verkningstiden har vi kanske bokat in nån annan eller om du vill ha förstärkning och nu hellre vill ha förlängning eller om du önskar göra lite mer av dekorering då det annars kan blir för ont om tid mellan dig och kunden efter. vilket gör det omöjligt att genomföra behandling då alla kunders tider är lika viktiga. (Gäller alla behandlingar hår hud naglar massage etc.)
 
Om du har ett lack med mkt glitter eller ex kraftigt röda/färgade naglar är vi mkt tacksamma om du vill ta bort det innan besöket då det ofta tar extra lång tid att ta bort.. tar det för lång tid kan vi inte hålla det planerade tids schemat. (om vi ska ta mkt tid till att ta bort ditt lack måste vi tyvärr även debitera en kostnad för detta, så försök ta bort lacket innan så sparar vi både tid och pengar.)
 
Vid en bio sculpture nagelförlängning, tänk på att INTE klippa ner naglarna innan då vi inte använder plasttippar utan sätter mall under din egna nagelkant, Vid kort kort kant går ej skonsam förlängning ej att genomföra med ett hållbart resultat.
 
Skall du färga fransar eller göra en fransförlängning kom utan maskara! detta är viktigt för optimal hållbarhet.
 
Skall du vaxa dig hos oss förbered dig den dagen med att duscha och smörja in huden på morgonen.
 
Rökare? då vi själva inte röker. undanbedes förfrågan om rökpaus under behandling. Vi är  även mkt tacksamma om ni vill tvätta händerna noga innan påbörjad behandling då röklukten kan vara mkt  påfrestande för en icke rökare.
 
 
Tack i förhand och välkommen!.
 
 
 
 
 
Copyright: Salong Matilda